check
ברכות | הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה

ברכות

הענקת פרסי ישראל תש"ף לפרופ' דני זמיר

28 אפריל, 2020

"התרגשות רבה!!

מחר, יום רביעי, 29 באפריל בשעה: 18:45, ישודר טקס הענקת פרסי ישראל תש"ף, בו נזכה לראות את פרופ' דני זמיר, מהמכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות, הפקולטה לחקלאות.
חתן פרס ישראל לחקלאות וסביבה !!!

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית: "אנו גאים בהישגיו של פרופ' דני זמיר ובזכייתו בפרס ישראל המעידה על המצוינות האקדמית שלו ושל חוקרי האוניברסיטה העברית".

נבחרת הפקולטה זכתה ב-iGem

4 נובמבר, 2018

לפני שנה בדיוק, חבורת סטודנטים נחושים ביקשה להקים קבוצה שתייצג את האוניברסיטה בתחרות היוקרתית בעולם לביולוגיה סינתטית - iGEM.

אחרי הרבה עבודה קשה התוצאות לא איחרו להגיע! מתוך יותר מ-300 קבוצות מרחבי העולם הנבחרת עלתה לגמר על הפרס לתוכנה הטובה ביותר והפרויקט הסביבתי הטוב ביותר ואף זכתה מקום ראשון בהנדסת צמחים!

כל הכבוד לזוכות ולזוכים שהביאו הרבה כבוד לאוניברסיטה!

ברכות לפרופ' משה קול

4 ינואר, 2018

ברכות לפרופ' משה קול  על זכייה בפרס בתחרות  "שירת המדע" על שם עפר לידר, המעניקה  פרס לעידוד היצירה האמנותית בין מדענים. פרופ' עפר לידר, חקר תורת החיסון במחלקה לאימונולוגיה במכון ויצמן למדע, הוא היה איש ספר, שירה ומוסיקה, ונפטר בקיץ 2004 והוא בן ארבעים ותשע.

קרא עוד
 מתברר כי משה הכותב מאמרים באנגלית העוסקים בתחומי מחקרו, מושך בעט סופרים  ואף זוכה על כך בפרס.   כך יצא שפרופ' משה קול מהפקולטה  לחקלאות זוכה בתחרות שהיא על שמו של עפר לידר שהיה בוגר ומוסמך הפקולטה לחקלאות .

מטרתו של פרס עידוד היצירה היא להדגיש את הזיקה בין מדע לאמנות, על ידי טיפוח התפיסה שהתרבות נובעת לא מן הפיצול ביניהם כי אם מן ההפריה ההדדית, ובכך להביא לידי ביטוי את רוח האדם, על רגשותיו, הגותו ואמנותו.

 

 

קראו פחות
Berta

פרס קיי לפרופ' ברטה סיון

19 יוני, 2017

ברכות לבביות לפרופ' ברטה סיון על זכייתה בפרס קיי

פרופ' ברטה לבבי-סיון גילתה דרך לגדל דגים גדולים יותר, צעד חיוני לקראת הזנת אוכלוסיית העולם המתרחבת וזכתה על כך השבוע בפרס "קיי" לחדשנות מדעית.

עלייתה הצפויה של אוכלוסיית העולם מ-7.5 מיליארד בני אדם ל-9 מיליארד בני אדם עד שנת 2050, מגבירה את הביקוש למזון בר-קיימא. מקור אספקה מרכזי של מזון הינו בתחום חקלאות המים. בעוד תחום דגי הבר מצוי בירידה תמידית ב-20 השנים האחרונות, תחום החקלאות הימית – גידול דגים בחוות בים, מקבל תפקיד גדל וחיוני ביותר בייצור המזון, בעיקר בעקבות זמינותו הגבוהה ומהירותו היחסית.

מלגת קרן וולף למיה אנגל

7 פברואר, 2017

 

הגב' מיה אנגל דוקטורטנטית במחלקה למדעי הקרקע והמים בהנחייתו של פרופ' בני חפץ היא הזוכה במלגת קרן וולף לתשע"ז. נושא עבודתה של מיה:

יחסי גומלין בין חומר אורגני מסיס לננו-חלקיקים בסביבה.

מטרת המחקר היא לבחון כיצד אינטראקציות בין חומר אורגני מסיס לננו-חלקיקים משפיעים על גורלם וכן כיצד הם משפיעים על התנהגות מזהמים שונים בסביבה. במסגרת עבודתה מאיה בוחנת את השימוש הפוטנציאלי בננו-חלקיקים להרחקת חומר אורגני מסיס, חיידקים ומזהמים אורגניים ממים מזוהמים.

 

 

זהבה

ברכות לפרופ' זהבה אוני - סגן נשיא WPSA

20 דצמבר, 2016

ברכות לפרופ' זהבה אוני  על היבחרה לסגן נשיא של האגודה העולמית למדע העופות World Poultry Science Association

האגודה זו מונה מעל 8,000 חברים  מ-80 מדינות שונות בעולם הבאים מתחומי המחקר האקדמי באוניברסיטאות ומכוני מחקר חקלאיים, מחברות בינלאומיות העוסקות בתחומי הזנה, ממשק, גידול, רבייה, הדגרה וטיפוח של עופות. "דגל" האגודה העולמית הוא WORKING TOGETHER TO FEED THE WORLD  ותפקידה הוא קידום הידע המחקרי והפצתו בין מדינות שונות ולתחומים המגוונים של התעשייה.
 

ברכות לזוכות וזוכי הפקולטה במלגות נשיא המדינה

19 אוקטובר, 2015

ברכות לזוכות וזוכי הפקולטה/האוניברסיטה במלגות נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית

בטקס שנערך בבית הנשיא, הוענקו על ידי נשיא המדינה שמעון פרס, מלגות לשמונה מדענים צעירים חוקרי חקלאות, איכות סביבה ומים מהמצטיינים ביותר בתחומם, בהיקף של 200 אלף שקל כל אחד, לשם קידום המחקר והמדע הישראלי פורץ הדרך בתחומים אלה. מחקרים אלה יאפשרו לשפר את בריאותם ואיכות חייהם של אנשים בארץ ובעולם, להילחם במחסור תזונתי, בעוני ובאסונות טבע.