check
הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית אירחה את שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר | האוניברסיטה העברית בירושלים

הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית אירחה את שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר

21 אוקטובר, 2021
צילום: דוד פרץ

חוקרי הפקולטה הסבירו לשר על אתגרי החקלאות בעקבות שינויים האקלים, המחקר החדשני והפיתוחים המתהווים באוניברסיטה. השר פורר: "לאוניברסיטה חשיבות עצומה במפת ההזדמנויות שקיימת היום, להעניק יכולות טובות יותר לעולם. לצערי, הממשלה בשנים האחרונות זלזלה בחשיבות הנושא. בניגוד אליהם, אנחנו הולכים להשקיע הרבה מאוד בתחום"

 

השר לחקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, יחד עם המדענית הראשית של משרד החקלאות, ד"ר מיכל לוי, סיירו ביום חמישי (21.10.21) בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית ושמעו מפי חוקרים מובילים על עתיד החקלאות בעולם. זהו הביקור הרשמי הראשון של השר במוסד אקדמי. את הביקור ליוו פרופ' אשר כהן, נשיא צילום: דוד פרץהאוניברסיטה, פרופ' בני חפץ, דיקן הפקולטה לחקלאות ויוסי גל, סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ ופיתוח משאבים ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר, שהחליף עם השר זיכרונות חיוביים ממפגש משותף בתקופה בה היה שגריר ישראל בצרפת. עוד ליוו את הסיור חוקרים מהפקולטה, שהציגו את פיתוחיהם בתחומי ייצור מזון במעבדה (דוגמת תחליפי בשר וחלב), ייעול גידול צמחים ובעלי חיים (הסתגלות לתנאי חום), שימוש מושכל במים ונושאים נוספים שאמורים להבטיח ניצול משאבים יעיל, שרידות וייצור מזון איכותי בתקופה המאתגרת של שינויי אקלים.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית אמר במהלך הביקור: "הפקולטה לחקלאות לא חוקרת רק מה שאנחנו מכירים כחקלאות מסורתית, אלא גם אגריטק – מפתחת את הטכנולוגיות הבאות בעולם החקלאות ומקושרת לתעשייה במטרה לפתור את האתגרים הקיומיים של כדור הארץ, שמעסיקים רבות את קובעי המדיניות ואנשים ונשות המדע. אנחנו מציעים את העתיד. הביקור שלך, שר החקלאות, והקשר עם משרד החקלאות מאוד חשוב לנו כמנוף לעבודהצילום: דוד פרץ שלנו".

"לפקולטה לחקלאות יש חלק מרכזי בחזון לפיתוח החקלאות", אמר השר עודד פורר. "בתפקיד שלי כשר החקלאות ופיתוח הכפר ובמפת ההזדמנויות שקיימת היום, לאוניברסיטה יש חשיבות עצומה. לא כולם מבינים מה אומר המונח חדשנות – המטרה היא לתת יכולות טובות יותר לעולם. לצערי, הממשלה לא השקיעה בנושא בשנים האחרונות וזלזלה בחשיבות של הצורך לדחוף את העגלה הזאת. יש לנו בישראל מוסדות מחקר טובים ויש לנו יכולות. דווקא בתקופה בה הכלכלה שלנו צומחת ומתחזקת – הפקולטה היא הקטר הבא ביכולת לפתור את בעיות המזון והסביבה, שהופכות קשות יותר ומתקדמות מהר יותר".

"אנחנו הולכים להשקיע הרבה מאוד בתחום הזה", המשיר השר, "במטרה לייצר ולהפוך את המדינה למקום שממנו יבואו הפתרונות לאתגרים הבאים. אני רוצה שתראו בי שותף למטרה הזאת".

פרופ' בני חפץ, דיקן הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה: "ביקורו של השר בפקולטה הוא משמעותי מאוד. חשוב שקובעי המדיניות יהיו מעורים ומעורבים במוקד העשייה בתחום. האוניברסיטה העברית ידועה כחוד החנית בישראל ואחת המובילות בעולם בתחומי הפודטק והאגריטק, לכן ביקורו של השר בקמפוס הוא חשוב על מנת שנוכל להביא בשורה לעולם בתחום ייצור המזון תחת אתגר האקלים המשתנה".