check
מחקר | הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה

מחקר

נבחרת הפקולטה זכתה ב-iGem

4 נובמבר, 2018

לפני שנה בדיוק, חבורת סטודנטים נחושים ביקשה להקים קבוצה שתייצג את האוניברסיטה בתחרות היוקרתית בעולם לביולוגיה סינתטית - iGEM.

אחרי הרבה עבודה קשה התוצאות לא איחרו להגיע! מתוך יותר מ-300 קבוצות מרחבי העולם הנבחרת עלתה לגמר על הפרס לתוכנה הטובה ביותר והפרויקט הסביבתי הטוב ביותר ואף זכתה מקום ראשון בהנדסת צמחים!

כל הכבוד לזוכות ולזוכים שהביאו הרבה כבוד לאוניברסיטה!

הצלת מינים בסכנת הכחדה באיי גלפאגוס

20 נובמבר, 2017

מחקר של פרופ' יובל ופרופ' אדוארד יורקביץ להצלת מינים בסכנת הכחדה באיי גלפאגוס

איי גלפאגוס נמצאים על קו המשווה באוקיינוס השקט ומהווים שמורת טבע מיוחדת במינה. הם מאופינים בנופים דרמטיים ובמגוון ביולוגי ייחודי של מיני צמחים ובעלי חיים אנדמיים. איי גלפאגוס הוכרזו כאתר מורשת עולמי של יונסקו ומעוררים עניין רב הן בקרב ביולוגים, חוקרי אבולוציה והן בקרב תיירים.

קרא עוד
צ'רלס דרווין ביקר באיים במהלך מסעו המפורסם על ספינת הוד מלכותה הביגל, ותאר לראשונה קבוצה מיוחדת של ציפורי שיר  מהסוג "פרושים" אשר נבדלים בעיקר בצורת המקור, המותאמת לטיפול במזונם. פרושים אלה, שזכו לכינוי "הפרושים של דרווין" היוו נדבך חשוב בתובנות אליהם הגיע דרווין ואשר הביאוהו לפענוח העקרונות השולטים בהתהוות מינים חדשים ובהיווצרות מגוון מינים.

בעשור האחרון התברר כי "הפרושים של דרווין" נמצאים בסכנת הכחדה בגלל זבוב טפיל הפוגע בגוזלים של הפרושים. זבוב זה הוא מין פולש שהגיע לאחרונה מיבשת אמריקה, ובהעדר אויבים טבעיים או פתוגנים, מצליח לפגוע באחוז ניכר של קיני הפרושים השונים.

פרופ' בועז יובל ופרופ' אדוארד יורקביץ מהפקולטה לחקלאות ומזון וסביבה חוקרים מזה שנים את יחסי הגומלין בין זבובים וחיידקים. חוקרים מגאלאפגוס פנו אל פרופ' יובל בשנת 2012  בבקשה לסייע בפתרון הבעיה של הפרושים. יובל ביקר מספר פעמים באיים ואסף נתונים ראשוניים על החיידקים הקשורים לזבוב הטפיל. יובל ויורקביץ, ביחד עם חוקר נוסף- פרופ'  גורג' היימפל מאוניברסיטת מינסוטה, מומחה להדברה ביולוגית  - זכו לאחרונה במימון מהקרן הדו-לאומית למדע (BSF)), כדי לנסות לפתח שיטות להדברה ביולוגית והדברה מיקרוביאלית של הזבוב הטפיל. השותפים באיים (Charles Darwin Foundation), מתאמים את המחקר במקום.

מיותר לציין שהקהיליה המדעית כולה עוקבת בדאגה  אחר גורלם של הפרושים הנמצאים בסכנת הכחדה ואנו מקווים כי מענק המחקר יאפשר להם לפתח שיטות חדישות שיאפשרו להתמודד בהצלחה למול הזבוב הטפיל.

 

קראו פחות