חדשות הפקולטה

zvi-peleg-kaye-prize-2024.jpg

ברכות לפרופ' צבי פלג על זכייתו בפרס קיי לחדשנות

6 יוני, 2024

בשנים האחרונות פותחו במעבדה של פרופ' צבי פלג בפקולטה לחקלאות זני שומשום חדשים בעלי יבול ואיכות משופרים המותאמים לקציר ממוכן, כחלק ממהלך להחזרת גידול חשוב זה למזרע בישראל. אולם, נותר אתגר משמעותי של התמודדות עם עשבים אשר, יכולים להביא לפחיתה משמעותית ביבולים כתוצאה מתחרות על משאבים.

קרא עוד

במעבדתו של פלג פותחו, בפעם הראשונה, זני שומשום עמידים לקוטלי עשבים ממשפחת מעכבי האנזים ALS ע"י השריית מוטציה בגן SiALS. פריצת דרך זו מהווה את הדיווח הראשון על שומשום עם עמידות לקוטלי עשבים, ופותחת הזדמנויות חדשות לפיתוח זנים חדשניים המותאמים לחקלאות מודרנית בישראל.

באמצעות טכנולוגית ההשבחה שפותחה בפקולטה לחקלאות ומבוססת על מערכת הכלאות מדייקת עם מידע גנטי רב-עוצמה לשילוב של תכונת העמידות עם תכונות איכות שמן וטחינה ויבולים משופרים, פותחו זנים חדשניים של שומשום הפותרים בעיה אגרונומית רבת שנים.

זנים חדשים אלו כבר מגיעים לחקלאים בישראל ובעולם באמצעות חברת מקסום. בקיץ האחרון נקצרו שדות מסחריים ראשונים של זני השומשום החדשים, ובשיתוף חברת מסיק קיבוץ מגל התחיל לראשונה ייצור של מוצרי השומשום הישראלי בגידול מקומי.

 

 

קראו פחות
news-neta-shlezinger-krill-prize.jpg

ברכות לד"ר נטע שלזינגר לרגל זכייתה בפרס קריל

29 מאי, 2024

ברכות לד"ר נטע שלזינגר מבית הספר לרפואה וטרינרית לרגל זכייתה בפרס קריל להצטיינות במחקר מדעי מטעם קרן וולף Wolf Prize על תרומות משמעותיות בחקר פטריות פתוגניות, הבנת המנגנונים המאפשרים להן להתגבר על מערכת החיסון של הגוף, ופיתוח שיטות חדשניות להתגונן בפניהן.

קרא עוד

פרס קריל מוענק מידי שנה ע"י קרן וולף לחוקרים ישראלים צעירים ומבטיחים מאוניברסיטאות המחקר בישראל שהוכיחו פריצות דרך מחקריות משמעותיות ואשר צפויים להוביל בעתיד את המחקר והאקדמיה בישראל בתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים והרפואה, ההנדסה והחקלאות. הענקת הפרס מהווה ציון דרך מקצועי משמעותי במסלול ההתפתחות האקדמי של החוקר ומכאן יוקרתו באקדמיה המחקרית בישראל.

 

קראו פחות

הפקולטה בתקשורת