check
כל החדשות | הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה

כל החדשות

כל החדשות

הודעות אחרונות

כל החדשות

הוקמה מרפאה טיפולית לתזונה במכון לביוכימיה, מדעי המזון והתזונה בשיתוף עם מכון חרוב

20 ספטמבר, 2022

מרפאה לתזונה במכון לביוכימיה, מדעי המזון והתזונה ובית הספר למדעי תזונה של האוניברסיטה העברית

קרא עוד

בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה הוקמה בשיתוף מכון חרוב, מרפאה טיפולית לתזונה המשמשת לטיפול בילדים שעברו הזנחה או התעללות , לפלטפורמת למידה ולמעבדת מחקר במסגרת המכון לביוכימיה מדעי המזון והתזונה. המרפאה תאפשר התנסות מעשית בטיפול תזונתי של הסטודנטים בבית הספר למדעי התזונה תחת הנחיה צמודה והדרכה מקצועית של דיאטנים קליניים מקופ״ח וחברי סגל בית הספר למדעי התזונה. במסגרת הקליניקה יוצעו טיפולים וייעוציים תזונתיים, אבחונים, מעקבים והפניות לגורמי טיפול אחרים, כמו בריאות הנפש ורופאים. בנוסף, המרפאה תשמש כמעבדת מחקר לסטודנטים לתואר שני, שלישי וחוקרים בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה בכלל ובמכון לביוכימיה, מדעי המזון והתזונה בפרט.

מטרות המרפאה

1 לאפשר לסטודנטים המסיימים את התואר בתזונה קלינית להתנסות בטיפול תזונתי הכולל:

  • • הערכת מצבו הבריאותי והתזונתי של המטופל.
  • • אבחון, ייעוץ, טיפול ומעקב תזונתי.
  • • הפניה לגורמי טיפול אחרים כמו אנשי מקצוע מבריאות הנפש או רופאים.
  • • התנסות בעבודה מתואמת עם מטפלים שונים בקהילה
  • • הדרכות למשפחות ויחידים

2 המרפאה תשמש לצרכי מחקר של סטודנטים לתואר שני, שלישי ו/או חוקרים מטעם הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה.

3 לקדם קורסי מוסמך מקצועיים ומחקר לבוגרים הן במסלול המחקרי והן בלא מחקרי.

אוכלוסיית יעד

  • • סגל וסטודנטים באוניברסיטה
  • • משפחות ויחידים מהקהילה
  • • משפחות מעוטות אמצעים

מטפלים

דיאטנים קליניים בעלי ניסיון קליני רב שנים בטיפול, שהם חברי הסגל הקליני של בית הספר למדעי התזונה.

מבנה המרפאה

  1. המרפאה מחולקת לחדרי טיפולים, פינת המתנה ועמדת קבלה.
  2. על מנת לאפשר הדרכות צמודות ופיקוח על עבודת הסטודנטים קיימת מראה חד-כיוונית ומערכת שידור (הכולל אפשרות צפייה ושמע/הקלטה).

קראו פחות

כמעט כמו להיות שם

15 אוגוסט, 2021

הקורונה אולי השאירה אותנו בבית, אבל זו לא סיבה לוותר על החוויה.

ביקור השרה לביטחון מזון ומים של איחוד האמירויות

22 יולי, 2021

השרה לביטחון מזון ומים של איחוד האמירויות, ביקרה בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה על מנת לקדם שיתופי פעולה בתחום הפודטק והאגריטק בין המדינות

קרא עוד

מדובר בביקור הראשון של בכירי ממשלת איחוד האמירויות במוסד אקדמי ישראלי. פרופ' חפץ: "יש לנו הזדמנות לאחד כוחות ומקורות ידע בין שתי מדינות קטנות במזה"ת ולהביא בשורה משמעותית לעולם"

השרה לביטחון מזון ומים של איחוד האמירויות, מרים אל מאירי ביקרה ביום רביעי (14.7.21) בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית. זהו הביקור הרשמי הראשון של בכירים בממשלת איחוד האמירויות במוסד אקדמי בישראל לאחר חתימה על הסכם הנורמליזציה בין המדינות. מטרת הביקור היא קידום שיתופי פעולה בתחומי טכנולוגיות מזון וחקלאות, פודטק ואגריטק, בין האוניברסיטה העברית ואיחוד האמירויות.

במהלך הביקור, אותו ליוותה פרופ' מונא חורי כסאברי, סגנית הנשיא לאסטרטגיה ומגוון, פרופ' בני חפץ, דיקן הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה, חוקרים מהפקולטה ומשה נדלר מנכ"ל חברת  Agricora. המומחים התמקדו באפשרויות של ייצור מזון במעבדה (דוגמת תחליפי חלבון וחלב), הסתגלות צמחים לתנאי חום ומדבר, שימוש מושכל במים וחדשנות טכנלוגית בחקלאות, ובנושאים נוספים שאמורים להבטיח ניצול משאבים יעיל, שרידות וייצור מזון איכותי בתקופה המאתגרת של ההתחממות הגלובלית.

פרופ' בני חפץ, דיקן הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה: "הביקור של השרה בפקולטה הוא ייחודי וחשוב. האוניברסיטה העברית ידועה כאחת המובילות בעולם בתחומי הפודטק והאגריטק ויש לנו הזדמנות לאחד כוחות ואמצעים בין שתי מדינות קטנות במזרח התיכון ולהביא בשורה לעולם בתחום ייצור המזון תחת אתגר האקלים המשתנה".

קראו פחות

וובינר בינלאומי בנושא ביטחון תזונתי בזמן קורונה

7 מרץ, 2021

האם תוקם בקרוב ועדה ממשלתית בין-משרדית לטיפול במשבר הביטחון התזונתי?

וובינר בינלאומי בנושא ביטחון תזונתי בזמן קורונה נערך השבוע בשיתוף פעולה של אקדמאים משלל אוניברסיטאות. הנושא המרכזי עליו דנו בכנס הוא אתגרים והזדמנויות של הביטחון התזונתי בישראל, מתוך נקודת מבט עולמית, על הצומת בין החזית המדעית לעולם המדיניות, לפיה נעמוד בפני שוקת שבורה אם לא יתרחש מהפיכה של ממש במערכות המזון כדי שזו תקדם בריאות שוויונית וקיימות, גם ובמיוחד בעתות משבר וחירום כמו בקורונה. הטענה המרכזית שעלתה היא שמדיניות ביטחון תזונתי לא מתואמת בין משרדי הממשלה השונים, לא מתוכללת ולא משיגה את יעדה. על סדר היום - הצעת 'מחליטים' - קיום מדיניות ביטחון תזונתי מתוכללת למדינת ישראל, על בסיס מחקר ונתונים.

קרא עוד

במושב הראשון דיברו דן גליקמן, שר החקלאות האמריקאי לשעבר, וד"ר יוסף שמידטהובר, מארגון המזון והחקלאות של האו"ם, על ביטחון תזונתי בעידן הקורונה. במושב השני נערך לראשונה מאז פרוץ המשבר, פאנל של מנכ"לים ובכירי השירות הציבורי במשרדי הממשלה השונים, ביניהם משרדי החקלאות, חינוך, כלכלה, בריאות, רווחה וחיזוק קהילתי, לדיון בבחינה מחודשת של הגדרת הביטחון התזונתי, ובאתגרים וההזדמנויות הניצבים לפנינו. המסקנה הברורה שעלתה מתוך המושבים נגעה לפיצול של הטיפול בנושא – שהתברר כחסם משמעותי לפתרון הבעיות הבוערות במהלך המשבר הנוכחי. על מנת לתעל את הביטחון התזונתי בישראל יש לתכלל וועדה בין-משרדית שתרכז את הנושא, ותבחן מחדש את אופי הבעיה והמענים הניתנים לה על בסיס מדע ונתונים. הפורום האקדמאי קרא לתמיכתם של כל המשרדים בהקמת וועדה שכזאת.

חגי רזניק, מנכ"ל משרד לחיזוק וקידום קהילתי, הבהיר כי "ביטחון תזונתי הוא נושא לאומי שכולנו צריכים לשים את האגו-סיסטם בצד ולהפוך אותו לאקו-סיסטם וליצור שיתוף פעולה רב משרדי. לכן, בהתאם להנחיית השרה אורלי לוי-אבקסיס, גיבשנו הצעת החלטה לממשלה גם בתקופת מעבר. על פי ההצעה יקיימו צוות של מנכ"לים של כל המשרדים הרלוונטיים... מדובר בתהליך מקיף של כמה שבועות כדי להבין איך בונים מניגוני בקרה ומעקב. אין ספק שמערכת הרווחה ומערכת הביטחון הסוציאלי בקשיים אדירים, ולא מאפשרת לאנשים שחיים בעוני להדביק איכשהו את רמת החיים הכללית".

ד"ר יוסף שמידהובר, ס' ראש מחלקת סחר ושווקים בארגון המזון העולמי של האו"ם, FAO: "בשלב הראשון ראינו הידרדרות בדיאטת המזון המיובא, עקב מעבר ממוצרים בעלי ערך גבוה למוצרים בעלי ערך נמוך. בשלב השני אנו עשויים לראות ירידה בזמינות המזון, וזה דבר שיש לעקוב אחריו ... היכולת הכוללת לקנות מזון תרד". דן גליקמן, שר החקלאות של ארה"ב לשעבר, ציין עוד כי "כמובן שאי-השוויון מהווה בעיה מתמשכת. כשמדובר בהאכלת אנשים רעבים, זה נמצא בעדיפות גבוהה מאוד בגלל סיבות שונות, ויש על כך הסכמה גורפת, משמרנים ועד ליברלים, דמוקרטים ועד רפובליקנים, מכיוון שאנחנו מאמינים שמדובר בעדיפות לאומית".

פרופ' אהרון טרואן, ביה"ס למדעי התזונה באוניברסיטה העברית בירושלים: "חובה בסיסית של כל מדינה היא לספק ביטחון תזונתי לתושביה – מזון בטוח, מזין מקיים ובר השגה בכל עת לכל אדם. משבר הקורונה חשף שלל חולשות במערכת המזון הישראלית ובמדיניות המזון הלאומית שמאיימת על הביטחון התזונתי והחוסן הלאומי. זו העת להפיק לקחים ולהבין שביטחון תזונתי איננו בעיית רווחה ועוני בלבד, אלא שהדרך לביטחון תזונתי עוברת דרך מדיניות מתכללת שבמרכזה בריאות הציבור, ומחזקת בלחם חוקינו את החקלאות, הכלכלה, הקיימות, החינוך, הרווחה והביטחון. במדינה שבה מחירי המזון הם מהגבוהים בעולם וכחמישית מהאוכלוסייה לא יכולה להרשות לעצמה סל מזון בריא, וכעשירית מהילדים מדווחים שהם הולכים לישון רעבים, שדרוג מדיניות המזון והתזונה בישראל הוא כורח המציאות ואינטרס אסטרטגי לאומי, שצריכה ויכולה לאחד בין כל קצוות החברה ומנהיגיה".

פרופ' דניאל גוטליב, לשעבר ראש מנהל המחקר בביטוח הלאומי: "הפגיעה הגדולה הייתה מהעשירון הרביעי עד לעשירון השביעי-שמיני, וזה העוני החדש. גם אם לא ירדו לעוני הם מאוד התקרבו לסיכון של עוני, והעזרה שניתנה לא ניתנה כל כך לאנשים האלה. הייתה חלוקת הכנסות לא הגיוניות לאזרחים ותיקים שמקבלים קצבה, שהרבה מהם מקבלים פנסיה, אז מי שלא מקבלים פנסיה זה מוצדק לתת להם אבל הייתה טעות די גדולה של איך לחלק ומה לחלק. לא צריך כל כך הרבה משרדים שיתעסקו בדברים האלו, צריך קצבת קיום טובה וזמינה ומספיק טובה".

 

 

לצפייה בכנסhttps://biochem-food-nutrition.agri.huji.ac.il/food-security-webinar

ליצירת קשר עם פרופ' אהרון טרוהן: aron.troen@mail.huji.ac.il
ליצירת קשר עם דוברות האוניברסיטה העברית: אוריאן בן שושן, 052-6833856 pressoffice@savion.huji.ac.il   

 

קראו פחות

הענקת פרסי ישראל תש"ף לפרופ' דני זמיר

28 אפריל, 2020

"התרגשות רבה!!

מחר, יום רביעי, 29 באפריל בשעה: 18:45, ישודר טקס הענקת פרסי ישראל תש"ף, בו נזכה לראות את פרופ' דני זמיר, מהמכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות, הפקולטה לחקלאות.
חתן פרס ישראל לחקלאות וסביבה !!!

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית: "אנו גאים בהישגיו של פרופ' דני זמיר ובזכייתו בפרס ישראל המעידה על המצוינות האקדמית שלו ושל חוקרי האוניברסיטה העברית".

נבחרת הפקולטה זכתה ב-iGem

4 נובמבר, 2018

לפני שנה בדיוק, חבורת סטודנטים נחושים ביקשה להקים קבוצה שתייצג את האוניברסיטה בתחרות היוקרתית בעולם לביולוגיה סינתטית - iGEM.

אחרי הרבה עבודה קשה התוצאות לא איחרו להגיע! מתוך יותר מ-300 קבוצות מרחבי העולם הנבחרת עלתה לגמר על הפרס לתוכנה הטובה ביותר והפרויקט הסביבתי הטוב ביותר ואף זכתה מקום ראשון בהנדסת צמחים!

כל הכבוד לזוכות ולזוכים שהביאו הרבה כבוד לאוניברסיטה!

ברכות לפרופ' דן הלר

28 ספטמבר, 2017

ברכות לפרופ' דן הלר אשר נבחר להיכלל בHall of Honor של הארגון העולמי של רופאים וטרינרים לעופות
(World Veterinary Poultry Association). ההכרזה נעשתה בכנס שהתקיים באדינבורו - סקוטלנד.

כולנו גאים בהישגיך ובתרומתך בהוראה ובמחקר ובהצמחת דורות של סטודנטים, חוקרים ווטרינרים במהלך השנים, וגם כיום, במחלקה למדעי בעלי חיים. בהערכה רבה חבריך מהמחלקה